Als eigenaar van een klein of middelgroot bedrijf besteedt u veel tijd aan het nadenken over hoe u uw bedrijf effectiever kunt maken. Een van de gemakkelijkste manieren om dit te doen is ervoor te zorgen dat uw website altijd hard voor u werkt.
Maar heb je echt een nieuwe website nodig?
Helaas evolueert de wereld van het ontwerpen en ontwikkelen van websites zo snel en veranderen ook de online gewoonten van uw klanten en cliënten, dat uw website niet stilstaat. Als u de effectiviteit ervan niet meet, bereikt u een punt waarop uw rendement begint af te nemen en u waarschijnlijk een nieuwe website nodig hebt.
Hier zijn 11 grote tekenen dat je een nieuwe website nodig hebt, en waarom investeren in een nieuwe website in 2023 de eerste stap is om serieus werk te maken van je digitale marketingstrategie. Laten we erin duiken…
1- Uw website biedt een slechte ervaring voor mobiele gebruikers
Een ongelooflijk gebruiksvriendelijke website op mobiel is van het grootste belang voor het succes van uw bedrijf. Als hij niet gemakkelijk te gebruiken is op mobiel, hebt u een nieuwe website nodig die ontworpen is met mobiel in gedachten en niet als bijzaak.
Wij hoeven u niet te vertellen dat mobiel internetten enorm populair is. Marketinganalist Mary Meeker voorspelde al in 2008 dat mobiele internettoegang in 2014 de desktop zou inhalen. Ze had gelijk en het omslagpunt kwam eind 2013. In juli 2015 werd een ander rapport opgesteld waarin werd geconcludeerd dat de tijd die op mobiele apparaten wordt doorgebracht met internetten gemiddeld 4,3 uur per dag bedraagt, vergeleken met slechts 2,8 uur op desktopapparaten.
Natuurlijk, we zitten nu in 2023, dus het is absoluut cruciaal dat de mobiele ervaring van uw website top is en we zien dat de meeste websites van onze klanten door meer gebruikers op mobiele apparaten worden gebruikt dan op desktopcomputers.
Uit meer recente statistieken blijkt dat het bedrag dat elke persoon aan e-commerce besteedt, ook toeneemt, met een stijging van de gemiddelde inkomsten per gebruiker (ARPU) van 7 procent op jaarbasis tot 833 US$. De Britten zijn ook de grootste e-commerce spenders, met jaarlijkse uitgaven in het VK van meer dan 2.000 US$ per gebruiker.
Uit de statistieken hierboven blijkt alleen maar dat we websites onderweg consumeren en wanneer het gevoel ons ingeeft, door impulsief te zoeken naar diensten die we nodig hebben of producten die we misschien nodig hebben, bijvoorbeeld tijdens een reclameonderbreking terwijl we op de bank tv zitten te kijken.
Waarom is dit een teken of reden om te investeren in een nieuwe website?
De boodschap hier is dat, nu gebruikers in en uit hun apparaten duiken en onderweg op zoek zijn naar producten en diensten, uw website supersnel, gemakkelijk te navigeren en te lezen moet zijn, en bovendien memorabel. Zo niet, dan verliest u potentiële klanten – geen twijfel mogelijk.
Zelfs als uw huidige website mobielvriendelijk is, raden wij u aan het gebruiksgemak op mobiele apparaten te evalueren. De tijd is voortgeschreden en in 2023 verwachten mensen perfectie bij het browsen op dergelijke apparaten. Het is veilig om te zeggen dat er waarschijnlijk aanzienlijke verbeteringen kunnen worden aangebracht aan uw bestaande website, zelfs als u besluit dat u nog niet klaar bent voor een geheel nieuwe website.
Er zijn geweldige gratis tools die u kunt gebruiken om de mobiele compatibiliteit van uw website te beoordelen. Twee daarvan zijn Google’s Mobile Page Checker en Website Planet’s Responsive Checker. Deze tools komen terug met problemen die uw webdesigner kan oplossen.
Wij raden u ook aan om eens te gaan zitten met mensen die uw website nog nooit eerder hebben gezien, en hen te vragen u te vertellen wat zij denken als zij uw website bekijken op een mobiel of tablet. Dit proces kan prachtige inzichten opleveren!
2- De inhoud van uw website brengt niet meer de juiste boodschap over
Inhoud – vaak het laatste stukje van de puzzel in een nieuw websiteontwerp – is eigenlijk een van de belangrijkste elementen van uw website. Het is waarschijnlijk ook de moeilijkste tekst die u ooit zult proberen te schrijven. Waarom?
Omdat woorden een lange weg gaan als het gaat om het omzetten van bezoekers van uw website in klanten en cliënten. Als u een geweldig ontwerp kunt combineren met geweldige inhoud, hebt u een winnende combinatie.
Wat is dan het probleem met de inhoud van veel websites van bedrijven?
- Het wordt niet regelmatig bijgeschaafd en geactualiseerd, waardoor hun website uiterst stagneert, en het bedrijf zelfs een totaal andere boodschap kan uitdragen dan de bedoeling was.
- Het is geschreven als een reeks verklaringen en feiten. Bijv. “Wij zijn opgericht in 2009 en bieden webdesign diensten aan kleine bedrijven”. In plaats daarvan moet de kopie ingaan op de problemen waarmee de klanten van het bedrijf worden geconfronteerd en hoe ze die kunnen oplossen.
Waarom is dit een teken of reden om te investeren in een nieuwe website?
Inhoud is absoluut nog steeds koning en dat zal zo blijven tot ver na 2023, dus een website die het u supergemakkelijk maakt om moeiteloos nieuwe inhoud toe te voegen is essentieel als u wilt dat uw website een succes wordt.
Een website herontwerp is ook het perfecte moment om uw boodschap opnieuw te evalueren en uw teksten te herzien om ervoor te zorgen dat ze aanslaan bij uw doelgroep(en). Onze beste tip zou zijn dat als u uw website herontwerpt, u een gemakkelijk te gebruiken CMS (Content Management System) zoals WordPress kiest, en veel werk steekt in het verfijnen van uw inhoud en ervoor zorgt dat deze van grote waarde is voor uw prospects.
Die “ideale klant” die u wilt aanspreken kan in de loop der tijd veranderd zijn in uw bedrijf, dus de kans is groot dat uw website ook in dat opzicht verouderd is. In dat opzicht raden wij altijd aan om de tijd te nemen om klant persona profielen op te stellen voordat u aan een nieuw website ontwerp project begint. Dit helpt u volledig te begrijpen voor wie deze website bedoeld is en of de beslissingen die u neemt een positieve invloed op hen zullen hebben.
3- Uw bezoekers kunnen niet gemakkelijk vinden wat ze nodig hebben of een actie voltooien op uw website.
Kunnen bezoekers waardevolle informatie vinden op uw website? Is de informatie waardevol en overtuigend genoeg voor hen om contact met u op te nemen?
Als u deze vragen met nee hebt beantwoord, hebt u misschien een nieuwe website nodig.
U hebt misschien ook een paar verschillende soorten gebruikers die uw website bezoeken, elk type op zoek naar iets anders. Weet u wie dat zijn? En voorziet uw huidige website in al hun individuele behoeften?
Waarom is dit een teken of reden om te investeren in een nieuwe website?
Dit is een belangrijke reden om een nieuwe website nodig te hebben; want als uw bezoekers niet kunnen vinden wat ze nodig hebben, of de taken die ze willen uitvoeren op uw website, dan is het ineffectief en een verspilling.
Om dit te vermijden bij elk websiteherontwerp dat u uitvoert, raden wij u aan “user stories” of “customer personas” te creëren, zoals we eerder al kort vermeldden.
Hierbij geeft u uw klanttype een naam (bijv. Klant #1: John) en creëert u een persona voor hem door taken op te sommen die hij waarschijnlijk zou willen uitvoeren of informatie die hij zou willen raadplegen op uw website. U kunt nog verder gaan en in kaart brengen welke andere websites hij waarschijnlijk leest, waar hij misschien winkelt en welke problemen hij wil oplossen. Dit proces helpt u een nauwkeurig beeld te krijgen van al uw doelgroepen.
Zodra u al uw persona’s in kaart hebt gebracht (misschien wel drie of vier), hebt u vaak een lichtpuntje, waardoor u weet hoe u uw nieuwe website moet structureren en welke inhoud u moet opnemen om ervoor te zorgen dat bezoekers klanten worden.
Het creëren van deze persona’s helpt u uit uw eigen hoofd te komen en voorkomt dat u de website maakt die u graag zou willen zien, maar in plaats daarvan de website die uw klanten of potentiële klanten graag zouden willen zien, wat zeker het effectievere resultaat zal zijn.
4- U gebruikt geen video op uw website (en ook niet op andere kanalen).
Het zal u ongetwijfeld zijn opgevallen dat video de laatste jaren een steeds grotere rol speelt bij inbound marketingstrategieën.
HubSpot’s “The State of Video Marketing” bevat een aantal veelzeggende statistieken, zoals:
- 97% van de marketeers zegt dat video heeft bijgedragen tot een beter begrip van hun product of dienst.
- 76% zegt dat het heeft geholpen de verkoop te verhogen.
- 47% zegt dat het heeft geholpen om het aantal supportvragen te verminderen.
- 76% zegt dat het heeft bijgedragen tot meer traffic.
- 80% van de marketeers zegt dat video de verblijfsduur op hun website heeft verlengd.
- 95% van de mensen heeft een explainer video bekeken om meer te weten te komen over een product of dienst.
- 81% van de mensen is overtuigd een product of dienst te kopen door het bekijken van een video van een merk.
- 69% van de mensen is overtuigd een software of applicatie te kopen door het bekijken van een video.
- 85% van de mensen zegt meer video’s van merken te willen zien.
Hoogwaardige en onderhoudende video’s maken en ze vervolgens publiceren op YouTube en andere sociale mediakanalen is een geweldige manier om webverkeer te genereren in 2023.
Filmen en opnemen is nu gemakkelijker dan ooit en kan zelfs met een goedkope microfoon van Amazon op een heel behoorlijke manier op je smartphone. U kunt zelfs kiezen voor een gratis online video-editor waarmee u gemakkelijk video’s kunt maken voor aandachttrekkende sociale media-updates.
Waarom is dit een teken of reden om te investeren in een nieuwe website?
Het gebruik van video zal in 2023 en de jaren daarna alleen maar toenemen omdat onze aandachtsspanne korter wordt en we snel meer informatie willen. Video omarmen is dus een no-brainer als u serieus werk wilt maken van inbound marketing.
Het op grote schaal opnemen van video op uw website wordt nu ook steeds populairder, omdat het zo aantrekkelijk is als het goed wordt gedaan.
De manier waarop je video gebruikt op je website zal verschillen afhankelijk van het type bedrijf dat je hebt. Verkoop je een product of dienst? Probeer dan een explainer video te laten maken voor uw nieuwe website, en integreer deze vooraan op de homepage. Wij durven te wedden dat u een toename in conversies zult zien.
5- Je hebt geen duidelijke ‘digitale strategie’
Een ‘digitale strategie’ is absoluut noodzakelijk in 2023. Als u er nu nog geen hebt, moet u eraan werken er een op te zetten, en uw nieuwe website kan het middelpunt zijn dat alles samenbrengt.
Een digitale strategie is eigenlijk het proces waarbij de visie van uw bedrijf, de doelstellingen, de kansen en de bijbehorende activiteiten worden gespecificeerd om de zakelijke voordelen van digitale initiatieven te maximaliseren. Het is in feite het opstellen van een digitaal plan om online succesvol te zijn.
Laten we zeggen dat u een bloemist bent. Uw digitale strategie zou kunnen bestaan uit:
- regelmatige social media posts op uw zakelijke Twitter / Facebook pagina’s, het delen van nieuwe producten, boeketten, arrangementen om betrokkenheid en delen onder uw volgers aan te moedigen.
- het maken van video’s op uw YouTube-kanaal en website om gebruikers te leren hoe ze de juiste bloemen voor de juiste gelegenheden kunnen kiezen en hoe ze hun levensduur kunnen verlengen.
- publiceren van hoogwaardige artikelen in de blog op uw website om delen en verspreiden aan te moedigen en zo meer verkeer naar uw website te krijgen.
- wekelijkse e-mailnieuwsbrieven naar uw klantenlijst om hen te informeren over speciale aanbiedingen en hergebruikte inhoud die u op uw website hebt geplaatst.
Zoals u ziet, gaat het echt om het creëren en verspreiden van inhoud op verschillende kanalen.
Waarom is dit een teken of reden om te investeren in een nieuwe website?
Dit is een groot teken dat u moet investeren in een nieuwe website; want elke nieuwe website die u publiceert, wordt de centrale hub voor al uw marketing, waar u nieuwe inhoud toevoegt en publiceert die kan worden gedeeld via alle kanalen die in het bovenstaande bloemistenvoorbeeld zijn genoemd. Al uw digitale activiteiten moeten mensen terugverwijzen naar uw website, die, als hij goed is afgesteld en er professioneel uitziet, die bezoekers zal omzetten in klanten.
6- Het ontwerp van uw website is verouderd
In 2023 kom je zelden een bedrijf tegen dat nog geen website heeft, dus een gemakkelijke manier om je te onderscheiden van je concurrenten is te investeren in een op maat gemaakt kwaliteitsontwerp voor je website.
Als het ontwerp van uw website het afgelopen jaar niet is bijgewerkt, dan is het veilig om te zeggen dat het er een beetje ouderwets uitziet en u geen dienst bewijst. De manier waarop uw bedrijf wordt gezien zal een enorme impact hebben op uw succes en u echt helpen vertrouwen en loyaliteit op te bouwen bij nieuwe en bestaande klanten.
Waarom is dit een teken of reden om te investeren in een nieuwe website?
People do judge a book by its cover, so if your website looks shabby on desktop, tablet or mobile they’ll leave – simple as that. Having said that, good design isn’t just how your website looks, it’s how it feels to use too, so having it developed in a way that makes it feel intuitive to use will pay off.
Quality design builds trust and credibility, so it’s hugely important to invest in a new website design in 2023 that shouts professionalism, lets your content shine and makes your website a pleasure to use.
7- Uw website krijgt niet genoeg verkeer van Google
Als u geen verkeer van Google krijgt, kan uw bedrijf, hoe hard het ook klinkt, net zo goed niet bestaan. Uw website moet organisch worden gevonden op Google, zodat u een constante stroom van potentiële klanten hebt die hem bezoeken.
Zoekmachineoptimalisatie (SEO) is het proces van het aanbrengen van wijzigingen aan uw website zelf om deze hoger te laten scoren (on-site SEO genoemd), en ook het uitvoeren van activiteiten buiten uw website, zoals linkbuilding (off-site SEO genoemd).
Waarom is dit een teken of reden om te investeren in een nieuwe website?
Zoekmachineoptimalisatie is iets dat zorgvuldig moet worden overwogen aan het begin van een nieuw websiteherontwerpproject, maar het is geen vaste-en-vergeet-het-activiteit – idealiter hebt u iemand nodig die uw rankings bewaakt en on-site en off-site activiteiten voorstelt om u te helpen uw concurrentie te overtreffen.
Een constante stroom van verkeer op uw website betekent dat u meer verkoopt of meer leads genereert.
8- Het bijwerken of toevoegen van inhoud is moeilijk
In deze tijd zijn 99,9% van de websites “content managed”, wat betekent dat de eigenaren kunnen inloggen op een administratief gedeelte en pagina’s kunnen toevoegen, inhoud kunnen toevoegen, beeldmateriaal kunnen toevoegen en nieuwsberichten kunnen plaatsen.
Als uw site een tijdje geleden is gemaakt, kan het zijn dat u uw huidige webdesignbureau moet contacteren om hen te vragen wijzigingen aan te brengen, en dat kan duur worden.
Waarom is dit een teken of reden om te investeren in een nieuwe website?
De belangrijkste reden waarom het niet kunnen toevoegen van inhoud aan uw site een reden is om dringend te investeren in een nieuwe, is dat Google websites beloont die regelmatig nieuwe inhoud toevoegen.
Dit betekent dat een website waar inhoud van hoge kwaliteit, artikelen en algemene updates worden geplaatst, hoger zal scoren dan een website waar niets verandert. Uw inhoud vers houden heeft dus grote voordelen voor de Google-ranking van uw website.
9- Uw conversie is slecht
Het doel van uw website is om zoveel mogelijk bezoekers om te zetten in klanten, dus uw conversiepercentage is iets dat moet worden gemeten.
Als u uw conversiepercentage niet meet, kunt u niet zeggen of een verandering die u aan uw site hebt aangebracht een positief effect heeft gehad of niet.
Waarom is dit een teken of reden om te investeren in een nieuwe website?
Als uw bestaande website niet zoveel bezoekers converteert als u zou willen, zijn er technieken die u kunt introduceren om dit tegen te gaan, maar als uw conversiepercentage niet verbetert na een geconcentreerde inspanning om het te verbeteren, kan een totaal herontwerp een goede optie zijn.
Als u deze weg inslaat, raden wij u aan te werken met een webdesignbureau dat een data-first benadering hanteert, zodat zij alles in overweging kunnen nemen en uw bestaande, slecht presterende site eerst kunnen analyseren, voordat zij aan uw nieuwe website beginnen.
10- Uw website duurt eeuwen om te laden
In 2023 zijn mensen ongeduldiger dan ooit en verwachten zij onmiddellijk toegang tot informatie, ongeacht of zij al dan niet op wi-fi zijn aangesloten en of zij op het web surfen met een laptop of een mobiele telefoon.
Waarom is dit een teken of reden om te investeren in een nieuwe website?
Als uw website extreem traag is, met de meerderheid van uw pagina’s die langer dan 3 seconden duren om te laden, dan is dit het juiste moment om dringend na te denken over een nieuwe website en snelheid tot een van uw belangrijkste prestatie-indicatoren te maken.
De snelheid van uw website is zo’n belangrijke factor als Google nu rekening houdt met dit bij het rangschikken van uw site tegen concurrenten, dus het verkrijgen van snelle laadtijden is van cruciaal belang.
11- U schrikt ervoor terug uw website te promoten
Geloof het of niet, we hebben ondernemers ontmoet die hun website niet promoten omdat ze zich schamen voor de manier waarop ze eruit zien, of voor de boodschap die ze uitzenden. Niet goed!
Waarom gebeurt dit dan? Omdat de website langere tijd heeft stilgestaan.
Waarom is dit een teken of reden om te investeren in een nieuwe website?
Deze is duidelijk! U moet trots zijn op uw zakelijke website, want het is de voorkant van uw bedrijf, die uw diensten (of producten) aan de hele wereld promoot.
Zodra u zich geïnspireerd voelt door hoe uw website eruit ziet en hoe hij uw bedrijfsimago uitstraalt, zult u hem willen promoten en gebruiken als het middelpunt van al uw marketingactiviteiten – en dat is precies wat u zou moeten doen.