Als u net als de gemiddelde smartphonegebruiker bent, vervangt u de uwe waarschijnlijk om de paar jaar. Is het niet verbazingwekkend hoe snel ze kunnen verouderen? Helaas kan hetzelfde worden gezegd over de meeste websites.
Er zijn veel tekenen dat uw bedrijf een nieuwe website nodig heeft. We hebben het niet alleen over hoe uw website eruit ziet, hoewel dat een voor de hand liggende aanwijzing is. De prestaties en functionaliteit van uw site zijn even belangrijk.
1- Je hebt een hoge bounce rate
Google Analytics definieert “bounce rate” als het percentage bezoekers van één pagina op uw site. Met andere woorden, het is het percentage mensen die naar uw site komen en alleen de eerste pagina bezoeken waarop ze terechtkomen. In plaats van door te klikken naar een andere pagina, hebben bezoekers die bouncen ofwel niet gevonden wat ze zochten, waren ze niet geïnteresseerd in meer informatie, of vonden ze uw webpagina te traag of moeilijk te gebruiken.
Een fris herontwerp kan sommige van deze problemen helpen oplossen, en kan lezers helpen overtuigen om langer te blijven hangen. Als uw bounce rate consequent meer dan 70-90% is op uw site, kunt u gerust zeggen dat een nieuwe website moet worden overwogen (of op zijn minst een nieuwe copy en content update).
2- Uw pagina’s laden te traag
Een van de grootste problemen met oudere sites is hoe traag de pagina’s laden. Als uw prospects zijn zoals de meesten van ons, zijn ze gewend aan wat ze willen wanneer ze het willen. Dat betekent dat ze niet blijven wachten tot die coole afbeeldingen zijn geladen of, erger nog, de lezer onderbreken wanneer die afbeeldingen eindelijk besluiten te verschijnen en uw tekst te herschikken.
Te lange laadtijden dragen bij tot hogere bouncepercentages. Niet alleen dat, Google geeft prioriteit aan laadsnelheden bij het bepalen van de zoekrangschikking van een website. Dit is belangrijk omdat 94% van het organische zoekverkeer afkomstig is van Google.
3- Uw website weerspiegelt uw merk niet
Uw merk, producten en berichtgeving evolueren met de tijd, maar is uw website ook mee geëvolueerd? De eerste indrukken van bezoekers kunnen vaak het verschil uitmaken tussen een potentiële klant en de zoveelste bounce. Zorg ervoor dat u wordt herinnerd omdat u een goed ontworpen site hebt die aansluit bij uw boodschap, uw merk en de pijnpunten van uw klanten aanspreekt zoals ze nu zijn, niet zoals ze een paar jaar geleden waren.
Als uw bedrijf beweert voorop te lopen, maar uw website is dat allesbehalve, creëert dat een grote kloof. Als dat het geval is, is het tijd voor een nieuwe of, op zijn minst, een launchpad-site om mee te beginnen.
4-Uw site ziet eruit alsof hij uit 2010 komt
Om maar meteen met de deur in huis te vallen: als u het ontwerp van uw website de afgelopen tien jaar niet hebt geactualiseerd, is dat allang gebeurd. Die flitsende graphics en tekst, tientallen lettertypes en een kleurenschema dat “taste the rainbow” schreeuwt, tasten uw reputatie aan. We haten het om iemand specifiek te noemen, maar een simpele Google-zoekopdracht naar de slechtste websites levert een groot aantal huiveringwekkende voorbeelden op.
Oké, misschien is uw website nog niet zo slecht, maar de kans is groot dat hij nog steeds niet voldoet aan de huidige normen en trends. Een gemakkelijke manier om uw webdesign te beoordelen is door de websites van uw concurrenten te bekijken. Wees eerlijk; hoe verhoudt die van u zich tot de belangrijkste concurrenten in uw branche?
5- Je hebt je site al meer dan 3 jaar niet bijgewerkt.
Bedenk hoe snel modetrends veranderen of elektronische gadgets worden bijgewerkt; websites moeten gelijke tred houden. Hier bij Weidert Group hebben we onze website de afgelopen 5 jaar twee keer volledig vernieuwd. Natuurlijk blijven we voortdurend bijsturen om ervoor te zorgen dat onze website voldoet aan de laatste ontwerptrends en verbeteringen in de gebruikerservaring.
Afgezien van het uiterlijk zijn er veel redenen achter de schermen om uw site bij te werken. Heeft hij bijvoorbeeld een SSL-certificaat (Secure Sockets Layer)? Als uw URL geen hangslotje heeft wanneer hij in een webbrowser wordt weergegeven, wordt hij als niet veilig beschouwd. Een SSL-certificaat is een belangrijke factor in hoe goed uw website scoort in zoekresultaten.
6- U kunt de inhoud niet zelf bijwerken
Als je afhankelijk bent van een webontwikkelaar om elke keer dat je content wilt bewerken, een blog wilt toevoegen of andere eenvoudige taken wilt uitvoeren, kost dat je waarschijnlijk tijd en geld.
Content management systeem (CMS) platforms zoals HubSpot maken het voor marketeers gemakkelijk om hun website te beheren zonder code te hoeven leren of een webdesigner te zijn. Met drag-and-drop templates en formulieren kun je gemakkelijk nieuwe landingspagina’s, CTA’s, blogs en andere pagina’s aan je website toevoegen. In vergelijking met het HubSpot CMS platform kunnen anderen deze taken laten lijken op tanden trekken.
7- Je hebt een verwarrende website navigatie
We zien het veel: een dozijn menu-opties in de navigatiebalk en een architectuur met ongeveer evenveel secties als een Rubik’s Cube (en ongeveer even moeilijk te doorgronden ook). Sommige mensen denken dat ze hun gebruikers zoveel mogelijk opties moeten bieden, maar als ze dat doen, worden bezoekers overweldigd en ontstaat er een negatieve gebruikerservaring.
Dit probleem is niet ongewoon bij websites die in de loop der jaren in elkaar zijn geflanst. Wanneer prospects uw website bezoeken, moeten ze intuïtief begrijpen waar ze moeten klikken, hoe ze meer te weten kunnen komen over uw producten of diensten, en naadloos en snel kunnen navigeren naar de informatie die ze zoeken. Houd het eenvoudig.
8- Je hebt slechte conversiepercentages
Als u niet genoeg leads of conversies uit uw site haalt, is het waarschijnlijk tijd voor een upgrade. Alle redenen die we in deze lijst hebben genoemd, kunnen bijdragen tot slechte conversieratio’s en als meer dan één probleem u bekend voorkomt, bent u het aan uzelf en uw bedrijfsresultaat verplicht om uw zakelijke website te updaten.
9- Uw site is niet mobielvriendelijk of responsief
Mobiel websiteverkeer is goed voor meer dan de helft van het wereldwijde webbezoek. Als uw site niet compatibel is met mobiele apparaten, loopt u al die potentiële bezoekers mis. Zelfs als u uw website als mobielvriendelijk beschouwt omdat hij responsief is wanneer hij op meerdere apparaten wordt bekeken, is dat tegenwoordig voor sommige bedrijven niet genoeg.
Mobile-first websites laden sneller, en zoekmachines beoordelen hun zoekresultaten vanuit een mobiel standpunt, niet vanuit de desktop. Als u opnieuw begint, overweeg dan mobile-first webdesign, omdat de betrokkenheid van gebruikers op deze apparaten in de toekomst alleen maar zal toenemen.
10- Je gebruikt geen inbound marketing
Het is niet omdat een bedrijf een website heeft dat deze geoptimaliseerd is voor inbound. Als uw site voornamelijk informatief is, maar uw publiek niet helpt om vertrouwen op te bouwen en hen naar een aankoopbeslissing te leiden, zal hij u niet helpen uw zakelijke groeidoelstellingen te bereiken. Een echte inbound site heeft inhoud die bezoekers aantrekt, boeit en verrukt, met meerdere conversiemogelijkheden die het lead-nurturingproces ondersteunen.
Vraagt u zich af: “Heb ik een nieuwe website nodig?” Zo ja, dan is de kans groot dat u het antwoord weet. Als u een van deze grote tekortkomingen op uw site herkent en u een inbound-programma wilt starten, kunt u beter opnieuw beginnen met een launchpad-site en een Growth-Driven Design (GDD)-aanpak volgen om deze voortdurend te optimaliseren. Met een GDD-aanpak kunt u die verbeteringen na verloop van tijd aanbrengen en het is vaak veel kosteneffectiever dan de traditionele webdesign-aanpak.